PYS - Paddla- Yoga - Spring PYS - Paddla- Yoga - Spring

PYS = PADDLA - YOGA - SPRING
Är ett pass där man kombinerar tre olika sätt att röra sig naturligt i skog, mark och på bräda i vattnet. Skaparna till PYS är passionerade och erfarna paddlings-, surf- och Yoga-instruktörer som kombinerar olika färdigheter i en härlig variant.
 
Passet är uppbyggt med: 30 min ståpaddling (med SUP-instruktör) , 30 minuter löpning / vandring  (självständigt i eget tempo), och 30 minuter Yoga (med Yogainstruktör). All träning sker utomhus oavsett väder, och ger möjligheten att få lära sig att lägga in alla de olika grenarna i vardagen, samt även öva upp styrka och kondition i naturen.
 
Upplägget: Instruktörerna Pontus, Maria och Martin vid Delsjöns Badplats i Göteborg. Ni får information om upplägget samt en presentation om vad som kommer ske. Därefter sker träningen i små grupper där varje grupp kommer utöva 30 minuter på samtliga "rörelse-stationer”. Passen kommer anpassas efter din nivå och även utifrån vilken ordning du utövar de olika moment.  Exempelvis om du har Yoga som första stationen så kommer du få en typisk uppvärmning och start på ett Yoga pass. Om du har Yoga som sista pass blir det en naturlig och fin nedvarvning efter passen. När det gäller löpningen så sker den på egen hand. Om du är en van löpare kanske du springer en runda på 5 km, och om du är helt ovan med att springa eller inte trivs med det tar du en rask promenad, men är aktiv och rör dig på det viset du vill i 30 minuter.
 
PADDLING: På stationen ståpaddling / SUP träffar du Pontus Ny som är en erfaren och inspirerande SUP-paddlare. Pontus kommer guida dig till att utveckla din paddling med stort fokus på teknik och brädförståelse vare sig du är nybörjare eller rutinerad paddlare. Mer om Pontus här: www.supevolution.com/om
 
Martin Lannér från Surfskjulet, med mångårig erfarenhet från kursverksamhet i SUP och flera andra brädsporter, assisterar passet och hjälper även till med utrustning. www.surfskjulet.se
 
YOGAPå stationen YOGA träffar du Maria Cerboni som delar STRALA Yoga. STRALA Yoga där man rör sig i ett naturligt rörelsemönster och det inte är fokus på positioner eller pressa sig in eller knyta ihop dig själv som en boll utan att med rörelse och glädje nå svåra positioner ganska enkelt. Att utnytja kroppen fullt ut och röra den i olika lägen med mjuka rörelse i ett långsamt flow.Yogan sker i gräset och om du inte har en matta ta med en filt eller handduk men tanken är att du ska se och få med dig att du kan yoga överallt, närsomhelts och inte känna dig stoppad på grund av materiella ting eller plats. Läs om Maria: www.corpo.se
 
SPRING: Fritt moment utan instruktör, samt valfritt att springa i grupp eller själv. Vid introduktionen ger vi tips för de som vill ha inspiration för att utveckla sitt löpsteg eller utforska en ny stil eller teknik. Viktigt är här att man håller tiden till nästa aktivitet samt att man utmanar sig själv och kanske går samman med någon i gruppen. Du behöver inte pressa dig att springa om du känner att det är för tufft, utan lyssna på dig själv.
 
Allmänt: Alla träningsmoment görs i grupp, men i individuellt tempo. Krav på simkunnighet. Flytväst som rekommendation. Våtdräkt ingår ej. Grundupplägget ligger närmare lågintensivt än högintensivt tempo. Vi kör träning i vilket väder som helst så länge det är säkert för aktuella aktiviteter. Allt deltagande sker under eget ansvar och på egen risk.
 
 
Bokning  sker via : www.corpo.se/store

DELSJÖN - GÖTEBORG

PONTUS NY - www.supevolution.com/om
MARTIN LANNER - www.surfskjulet.se
MARTIN LANNER - www.surfskjulet.se
MARIA CERBONI
MARIA CERBONI
BOKA PYS -PASS